onsdag 7 september 2011

Tre rätter en kväll som denna

Ett gott avslut på kvällen. En mustig långkokt köttgryta på högrev, rött vin och tomat. En lagom mogen Munsterost med en bit äpple. Avslutas med kaffe och en sagolik cheesecake toppad med lemoncurd. 
Jag kan bara ta åt mig äran för att handlat en bit ost och äpple, resten stod min syrra för. Hon är bra hon!

Jag påminns om att det är såhär man ska äta. Flera små goda ting. Det funkar i och för sig inte att avsluta alla middagar med svulstiga efterrätter, mitt midjemått säger bestämt nej!
Ikväll ska jag kolla in Leila och Jamie Oliver. Har hört att Jamie tydligen gör bra exempel på middagsmenyer på 30 minuter. Så nu ska det inspireras här hemma i tevesoffan. Kanske kan det få igång mig och min matresa. För nog känns den ännu lite ljummen. Nu drar jag till Frankrike i en halvtimme.
God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar