lördag 31 augusti 2013

Jag drömmer mig bort, som vanligt!


"Jag har hamnat i något blogg-koma och drömmer mig igenom dagarna så fort jag får tid. All matinspiration går åt på jobbet och hemma är maten vansinnigt tråkig för tillfället. Arvid är dock nöjd, det är väl mer jag som är missnöjd. Blodpudding, fiskpinnar, korv... Ja, för en vecka sedan lyckades jag rulla några köttbullar.
Den här tiden på året är ju helt fantastisk. Skogen och trädgårdarna är fyllda med godsaker. Dessutom drabbas jag alltid av en vansinnig reslust. Jag vill åka överallt. Jag vill ner till Medelhavet och trampa druvor, bila genom Usa, åka skidor på Nya Zeeland, eller bara tuffa tåget upp till Riksgränsen.
Varje morgon, på väg till tunnelbanan, går jag förbi denna mysiga trädgård. Den inbjuder till fest, mat och glädje. 
Där är jag också snart.
Så gott folk, jag är bara lite ur form, ha bara lite tålamod med mig!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar