tisdag 11 september 2012

Pimpad pasta à la Jamie Oliver
















"Piffa" överbliven pasta och gör en pastagratäng. Ta lite vad du har i kylen, "såsa" till den på något sätt med grädde, äggstanning, en tomatsås eller om du har någon annan såsslatt kvar från veckan. Toppa med ost. In i ugn och gratinera. Vips en snabb och enkel middag!
På bilden ovan har jag gjort en makaronipudding med lite tärnad skinka i och toppad med ost.

















Här är en pasta- skinka-och broccoligratäng. 
Koka broccolin mjuk i lite buljong. I med grädde och mjölk. Passera om du vill och smaka av med salt, peppar och muskotnöt. Blanda med pasta gör den vegetarisk. Vill du ha kött så ta lite rökt skinka eller kassler. Gratinera med ost på toppen. 
Var jag Jamie Oliver skulle jag nog säga att det tar ca 1 minut att göra dessa rätter... Men det är jag inte och skulle nog säga att du har en middag klar på ca 30 min, då det krävs 10-15 minuter av dig. Resten sköter ugnen.
Glöm bara inte att dra på ugnen det första du gör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar