onsdag 16 maj 2012

Små frön som gror....

















I år vill jag ha lite ätliga växter på min balkong. Jag har satt några salladsfrön, timjan och bladpersilja dessutom har jag planterat ut några småbuskar rosmarin som jag köpt. Gräslöken kommer igen år efter år. Basilikan planteras ut när det blivit lite varmare.
Ätbara blommor tänkte jag även skaffa. Fint att garnera maten med. Jag vill även ha tomater och något mer. Gärna en spaljé med något klättrande. (Gärna ätbart). Det vore ju kul med en liten hallonbuske eller blåbär på buske. Eller varför inte ett litet, litet träd.... Äpplen, plommon, päron...
Befarar att Fredrik snart kommer säga Ptrooo, hold your horses! 
Men ännu verkar det inte finnas mer begränsningar än min egen fantasi och möjligtvis balkongens saknad av yta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar