fredag 27 juli 2012

Jaha, å så var det det där med safta och sylta...


































Ni måste tycka att jag vilselett Er nu när jag inte alls saftar och syltar värst mycket som jag utlovade i min profilbeskrivning från bloggens början. 
Visserligen finns det inte så många bär-, svamp- och fruktsäsonger i Sverige, men ändå!
Jag smakade på min flädersaft från förra säsongen och den var helt ok ännu. Vill man så är det nu hög tid att plocka fläder. Recept på flädersaft hittar ni HÄR.
Jag har hört rykten om kantareller i våra skogar och snart mognar hallonen. Snart semester. Fina tider nalkas!

2 kommentarer:

  1. Elisabeth Aagren Engblom28 juli 2012 kl. 04:57

    Jag plockade kantareller förra helgen ute på Värmdö. Fanns hur mycket som helst!

    SvaraRadera
  2. Gjorde du, lyllos!? Nu blir jag stressad....

    SvaraRadera