söndag 12 maj 2013

London calling!

Efter en weekendresa till London över helgen så känns det ganska bra att komma hem igen. Lite ny inspiration, nya krafter och ett helt år äldre och klokare.

Här delar jag med mig av små matiga upplevelser: 



Wagamama. Fräsch och enkel asiatisk mat till bra pris. Modern inredning och på just denna restaurang den ABSOLUT trevligaste servitören jag (läs vi) träffat.




Frukost på stan. Paul Rhodes har två butiker/caféer i London. Det vi var på låg i Notting hill och var sådär läckert och rustikt frestande med bröd och bakverk. 






Byron. Kan vara den godaste hamburgaren jag någonsin ätit. Kan ha varit den godaste lemonaden jag druckit. Ni bara måste besöka en Byron om ni är i London. KAN vara mitt hetaste tips! 



 Luras inte av att det står takeaway. De har såå fräscha lokaler och finns spridda över London. Dessutom bra priser!
  



Banihana. Inget ställe jag rekommenderar, men ett ställe jag aldrig kommer att glömma. De svartvita fotona gör inte restaurangen rättvisa. En färgsprakande, underhållande och extremt turistig show med japanska smaker. Smaker som här tyvärr var tråkiga och meningslösa. Nej, maten är inget jag kommer minnas med glädje. Men underhållningen... Något alldeles eget.





  
Camden lock eller Camden market. Herregud vilket kaos och vad mycket turister. Den där bohemiska flumkänslan som målas upp infinner sig inte. Vill snarare vända på klacken och åka därifrån. Men, kämpar man sig in en bit och når detta område som visas på bilden ovan så blir det bättre. 
Jag åt den godaste falafel jag någonsin ätit. Innan vi snabbt åkte "hemmåt" igen....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar