onsdag 13 juni 2012

Välkommen till Fort Boyard!

(OBS! VARNING! KAN INNEHÅLLA STÖTANDE, GROVA SVORDOMAR OCH EN STOR PORTION IRONI)

Man kan ju undra om man blivit drogad eller befinner jag mig verkligen i ett helt galet avsnitt av Fångarna på fortet? 
Jag jobbar ju som ni vet med mat. Och denna vecka vill alla beställa mat, helst typ nu! Gärna en buffé. Eller vad tycker du? Eller vad har ni? Nä jag tar en buffé. Men det får bara kosta en krona. Går det?
På min ena sida står Gunde och skriker
-Skynda, skynda! Nära skjuter ingen hare här på Fortet!
Å så har vi Agneta Sjödin på mina andra sida som ska peppa lite å 
-Jo men det här fixar ni. Men ta det här du, Cecile! Du är ju lugn och metodisk. Det här är som klippt och skuret för dig!
Ja, så blir jag inputtad i "båset" där min utmaning står. 
- Kör! 
Timglaset är igång. Tre minuter, hur fan fixar jag den här buffén på tre minuter.... Men jag kan inte svika mitt lag.
Gunde:
- Kom igen nu då! (läs dalmål och falsett!)
Flås, flås!  Spring, spring!
JA, jag fixade det, jag tog nyckeln!
Agneta:
-JAAA! BRA! Då ska vi se, till nästa utmaning behöver vi någon som är spontan, idéspruta, jävligt snabb, mattegeni, sa jag jävligt snabb?, spindeln i nätet, ha många bollar i luften, trevlig, tillmötesgående, tåla stress, lite spontan vore bra. Eh, ja Cecile du är den enda kvar här i laget!
Men vart är mina lagkamrater? Jaha, skadade!
Gunde:
-Skynda, skynda! Nära skjuter ingen hare här på fortet! Fader Fouras, någon måste lösa en gåta hos fader Fouras!
Jag:
-Äh, jag tar väl den då! (Helvete, vad är det jag säger!)
Flås, flås! Spring, spring!
Fader Fouras:
- Eh, jaha. Hej. Jaha, det här är en pedagogisk gåta.... Vad är det som går och går men aldrig kommer till dörren?
Jag:
- Jag som har halkat på en majonnäsfläck och fastnat i sladden till telefonen som ständigt ringer?
Fader Foura:
-Rätt! Här är nyckeln!
Flås, flås! Spring, spring!
Agneta:
-JAA! BRA! Då ska vi se, till nästa utmaning behöver vi någon som är spontan, idéspruta, jävligt snabb, mattegeni, sa jag jävligt snabb?, spindeln i nätet, ha många bollar i luften, trevlig, tillmötesgående, tåla stress, lite spontan vore bra. Eh, ja Cecile du är den enda kvar här i laget!
Men vart är mina lagkamrater? Ja just det, skadade!
Jag:
-Äh, jag tar väl den då! (Helvete, vad är det jag säger!)

Ja, så här fortsätter det tills jag inser att jag även är mamma och måste hämta mitt barn på dagis som stänger tidigare just idag...
Agneta:
-Då ska vi se, till nästa utmaning behöver vi någon som är spontan, idéspruta, jävligt snabb, mattegeni, sa jag jävligt snabb?, spindeln i nätet, ha många bollar i luften, trevlig, tillmötesgående, tåla stress, lite spontan vore bra....


2 kommentarer:

  1. Jag dör av skratt!!! Älskade vän, så orättvist livet kan vara. Du min finaste person, så ansvarsfull, godhjärtad och fantastisk! Skäms på er alla ni bufféälskande matvrak där ute i Kungliga huvudstaden och skäms på er arbetsgivare som inte ser till att laguppställningen är fulltalig och skäms på er dagis som stänger tidigare just en sån här dag!
    Styrkekramar till dig min idésprutande, trevligt spontana, jävligt stresståliga supersnabba geni. Hoppas så att jag någon gång i framtiden kommer få vara din lagkamrat igen! Kramkram

    SvaraRadera
  2. Elisabeth Aagren Engblom14 juni 2012 kl. 13:03

    Hahaha! Ja, den här veckan har det varit överdrivet många beställningar, va?! "Ta hand om varandra! Var rädda om er där ute!" Ja, chefen...
    Ni gör ett superjobb i köket!

    SvaraRadera