tisdag 5 juni 2012

Nördigt men sant!


















Jag samlar på kakformar. Främst hittar jag mina fynd på loppis. En femma hit, en tia dit. Jag kan inte motstå.
Jag är tyvärr inte speciellt historieintresserad och är usel på kungar och årtal. Men historien bakom kakformen. Now we´re talking!
Agda 75 år bakade ofta sin sockerkaka i formen längst upp till vänster. Formen till höger användes aldrig av Mårten som fick den av sin engelska moster i syfte att göra hennes plum pudding. Mandelmusselformarna skänkte den pensionerade bagaren Gösta 67 år bort efter 53 år som egen företagare.
Nu är dessa historier påhittade av mig, men det skulle kunna ligga någon sanning i dem.....
SÅ ser ni en unik kakform för en tia, tänk på mig!

2 kommentarer:

  1. Elisabeth Aagren Engblom6 juni 2012 kl. 00:00

    Jag visste att det var nått fel på dig... Haha

    SvaraRadera