fredag 27 januari 2012

Jag jobbar med maaat!



 Ja, jag jobbar med mat! (läs på dalmål)
Frihet under ansvar. Man får vara kreativ men måste leverera det som kunden önskar och helst lite till.
 Oftast så får man inte så mycket verbal feedback på maten, mer än att de beställer av oss igen. Vilket i sin tur är den bästa responsen som man kan önska.
Så, i torsdags, överöstes vi med beröm för både bemötande och mat. Jag blev så rörd!
Med en klump i halsen, men samtidigt varm om hjärtat så mumlade jag något om att "äsch...."
 Jag är usel på att ta beröm, och det är sällan jag är helt nöjd med det jag gör. Det är allt för lätt att hitta fel, ett genetiskt drag som verkar finnas i min släkt.
Men nu åt de upp till sista smula och slickade upp den sista droppen sås. Jag vågar nästan tro dem.
Hoppas de blir lika nöjda på bröllopet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar