onsdag 14 december 2011

Kära sockerråttor!

Kära sockerråttor, jag har inget flyt alls för tillfället.
Tant-marmelad-konfekten som jag gjorde i helgen blev misslyckad. Den ville inte stelna ordentligt och var omöjlig att hantera. Jag hade gjort om receptet och bytte ut clemetinjuice mot flädersaft, vilket tydligen inte var ett smart drag. Smakmässigt var den dock en sensation med citron och en skvätt gin i.
Nu står jag med en förbaskat god lakritskola som tyvärr smälter i mitt chokladbad. Ska göra nytt försök strax när allt svalnat lite.
Tiden är min värsta vän och jag inser att allt jag gör hemma i mitt kök för tillfället är gjort under stress. Fort, fort, fort ska det gå!
Jag fattar inte var den där julefriden är, finns den ens?
Jag önskar mig mer tid i julklapp, några extra sekunder på varje minut....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar